a diurnal invocation

Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakan ku. Aku adalah hambamu.Aku akan setia pada perjanjianku dgn-Mu semampuku.Aku berlindung kepada Mu dari kejahatan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku oleh kerana itu ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Rabu, 11 Mei 2011

cucur bubuk

ha...sempena musim bubuk yg tengah hangat sekarang ni kat area aku ni nak tayang sikit cucur bubuk ni...sekarang ni harga bubuk dah turun sekitan rm2-rm1. aritu bebenar le membeli bubuk ni konon2 nak buat belacan... chewah...macam le aku ni ada masa kan nak buat semua tu...last2 sape jadi mangsa yg tlg buatkan..mak aku jugak...ari tu tengok harga dlm rm1.00, belilah 30 kg...yg jadi belacan adale sekitar 12 kg je...e..eh..tajuk kat atas bukan main lagi cucur bubuk..ni melalut pulak ke belacan...

ni gambar yg masih fresh gitu...
ha..dekat sikit mane tau ada yang belum penah tengok bubuk ni kan...
sedang di goreng dlm fryfan
dah bleh makan..

ju kita layan resepinya...
250g tepung gandum]
6o g tepung beras
100g bubuk segar
2 biji bwg merah di tumbuk halus
1 biji bwg putih ditumbk halus
1 biji cili merah ditumbuk halus
sedikit daun sup di mayang halus
1 biji labu bawang besar di potong halus
1/2 sudu teh baking powder dan soda bikarbonat
garam secukup rasa
1 sudu makan gula
pewarna kuning
air secukupnya.
1 sudu makan marjerin/planta

satukan tepung gandum, tepung beras, baking powder, soda bikarbonat, garam, gula dan marjerin..gaul rata dan masukkan air secukupnya, masukkan semua bahan yang di tumbuk dan di mayang halus.masukkan bubuk segar..blehlah goreng sehingga kekuningan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan