a diurnal invocation

Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakan ku. Aku adalah hambamu.Aku akan setia pada perjanjianku dgn-Mu semampuku.Aku berlindung kepada Mu dari kejahatan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmat Mu kepadaku dan aku mengakui dosaku oleh kerana itu ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau

Selasa, 31 Mei 2011

kek batik coklat

lamanya tak bersiaran....chewah....bukan apa, terdapat sedikit masalah dgn blog sendiri.... yang cuma dpt dilakukan berziarah (berambeh) ke rumah orang je:)
 Hari ni nak publish kek batik resepi dari umah Hasue. Sue kira halal lah ye... sebenarnya ni bukanlah kali pertama buat kek ni....sebelum ni memang selalu membuatnya...sebelum ada blog lagi dah memang selalu buat sampaikan resepi pon dah hafal dah..kali ni memang tak ikut sukatan..main campak2 je...chewah... (derhaka sikit ye sue:)suke sangat kek ni sebab crispy...rotinya pun masih crispy....sebelum ni selalu guna resepi turun temurun dari mak, yang rotinya pun di masak sekali...
 Kite bila buat kek ni serbuk coklat tu mesti bagi lebih....dah peminat coklat...HASUE kata 4 sudu je coklatnya kite bubuh setengah botol 100g tu..hehehe...
kalau kat umah memang sekejap je kek ni....bukan kite je yang suka....satu family suke...resepi boleh rujuk kat SINI

2 ulasan:

  1. sama laa tie,biasa x ikut sukatan dah..mmg main campak aje..hihi.. cantik la kuih mu itu

    BalasPadam
  2. TQ sue...memang suke respi ni...comot sikit je..biasa pakai roti marry yg kecil...ari tu gune roti mary size sederhana..keras sikit bile time nak potong..

    BalasPadam